АУТИЗМ БІРДЕН ЕМДЕЛМЕЙДІ
Дәрігер маман бір-екі емдеу циклынан кейін аутизмнің барлық белгісі жойылғанын қалайтын ата-аналар барын айтады. Алайда дәрігердің айтуынша, бұл мүмкін емес. Себебі емдеу үрдісі бірнеше айға созылуы мүмкін.
– Белгілер мидың белгілі бір бөліктерінде аутизмі бар балалардағы байқалған мәселелермен қалай байланысты екенін көрсетеді, олардың мінез-құлқы мен функционалдық қиындықтарынан ақпарат береді. Жеке терапевтік стратегиялар бұл кемшіліктерді жоя алады.
Бүгін, мысалы мен аутизмі бар балалардағы симптомдарды бақылап, мидың қай аймақтарында зақым барын көріп отырмын. Ата-аналар балаларының қандай симптомдары жоғала бастағанын көрген кезде олар мидың қай бөлігі жақсара бастайтынын түсіне алады. Мен үшін ата-аналардың бақылауы өте маңызды, өйткені бұл емдеуді түзетуге көмектеседі. Емдеу барысында біз бірте-бірте балаға "жаңа өмір" сыйлаймыз, - дейді маман.
Мидың зақымдануына байланысты баланың бойында аутизм белгілері байқалады.
Фронтальды маңдай зақымданған балаларда келесі белгілер пайда болуы мүмкін:
- Қарапайым қозғалыстар арқылы дәйекті қадамдарды қажет ететін тапсырмаларды орындаудағы қиындықтар.
- Сөйлеудегі қиындықтар (мысалы, Брок афазиясы) және сөйлей алмау проблемалары;
- Икемсіз бір идеяға немесе мінез-құлыққа қыңырлықпен назар аудару;
- Мәселелерді шешуде немесе жоспарлауда зейіннің болмауы;
- Эмоционалды тұрақсыздық, оның ішінде көңіл-күйдің жиі өзгеруі;
- Импульсивтілік және реакцияларды басқарудағы қиындықтар;
- Тапсырмалар мен әрекеттерді орындауға деген ынтаның немесе табандылықтың төмендеуі;
- Тұлғаның өзгеруі және әлеуметтік мінез-құлықтың жеткіліксіздігі.
Маңдай тұсының зақымдануы:
- Аутизмі бар балалардағы уақытша маңдайдың зақымдану белгілеріне мыналар жатады:
- Ауызша сөйлеуді түсіну немесе есту ақпаратын өңдеу қиындықтары;
-
- Белгілі бір визуалды немесе есту тітіркендіргіштеріне назар аудару проблемалары;
- Нақты және ұзақ мерзімді есте сақтау қабілеті бұзылған жаңа ақпаратты үйрену мен есте сақтаудағы қиындықтар;
- Шамадан тыс сөйлеу мінез-құлқы және бетті тану немесе объектілерді санаттау қиындықтары;
- Агрессивті мінез-құлық немесе эмоционалды реакциялардың жеткіліксіздігі;
- Қызығушылықтың жоғарылауымен немесе төмендеуімен жыныстық мінез-құлықтың өзгеруі.
Төбе жағынан зақым:
- Объектілерді салу немесе кеңістіктік қатынастарды түсіну қиындықтары;
- Сол және оң жақтағы дискриминация немесе қоршаған ортаны шарлау мәселелері;
- Жазу үшін дұрыс сөздерді немесе математика мәселелерін таба алмау;
- Дененің белгілі бір бөліктері немесе қоршаған кеңістік туралы жеткіліксіз хабардар болу (кеңістіктік немқұрайлылық).
- Күрделі қозғалыстарды көру және үйлестіру проблемалары.
Желке тұсының зақымының белгілері мынадай:
- Қоршаған ортадағы заттарды анықтаудағы немесе түсін анықтаудағы қиындықтар;
- Галлюцинация немесе көрнекі иллюзия сияқты визуалды бұрмаланулар;
- Сөздерді тануды қиындататын "ауызша соқырлық";
- Сызылған объектілерді тану немесе объектілердің қозғалысын анықтау проблемалары;
- Оқу, жазу және жалпы визуалды өңдеудегі қиындықтар.
Маманның толық пікірі сілтемеде көрсетілген.