Дизель отынының тапшылығы мен қымбаттауына не себеп – сарапшы

Ulysmedia

Дизель отынының тапшылығы Қазақстанда үнемі туындайтын мәселе болады. Осындай пікірді энергетика сарапшысы Олжас Байділдинов білдірді, деп хабарлайды ulysmedia.kz.

фото: Ашық дереккөзден

Оның айтуынша, көрші елдермен баға теңгерімсіздігі мәселесі шешілмейінше, "дизель отыны тапшылығының толқыны" елде бола бермек, дейді LS.

"Жаңғыртылғанға дейін біздің мұнай өңдеу зауыты жылына 4 млн тонна дизель отынын өндірді, 2021 жылдың қорытындысы бойынша 4,9 млн тонна болады деп күтілуде. Бірақ бұл жеткіліксіз. Бұл біздің ЖЖМ-ды басқа елдерге шығару ісі. Көршілермен айырмашылық ұзақ уақыт бойы өсіп келеді, ал Қазақстанда баға тұрақты болып қалды. Қазір Қырғызстанда дизель бағасы литріне 260 теңгеден жоғары, Ресейде – 280-300 теңге, Өзбекстанда – 360 теңгеден жоғары, Қытайда – 440 теңгеден жоғары. Бұл жағдайда жанар-жағармай экспортының жалғасуы тиімді бизнес болып отыр. Дегенмен Қазақстаннан отынды ресми түрде шығаруға тыйым салынған", – деп түсіндірді "Мұнай" бағдарламасының авторы Байділдинов.

Сұхбаттасушының айтуынша, елді отынмен қамтамасыз ету үшін Ресейден импорт қажет. Бірақ федерациядан дизель отыны салық жүктемесінің айырмасын ескере отырып, литріне 260-270 теңгеден арзан болмайды. Тиісінше, мұның бәрі Қазақстандағы ЖЖМ құнына әсер етеді. Қазіргі уақытта энергетика министрлігінің ақпараты бойынша, ДТ литріне 207-240 теңгеден сатылады.

"Біз жазғы отын туралы айтып отырмыз, қыста дәстүрлі түрде қымбат болады, ал қыс болса жақын", – деді Байділдинов.

Ол Павлодар мұнай-химия зауытын жөндеу тапшылықтың себебі емес, ол тек факторлардың бірі ғана екенін айтты. Сондықтан, қазан айының соңында зауытты жөндеу аяқталған кезде, жағдай біраз уақытқа ғана тұрақтанады. Тапшылық болашақта пайда болады. 

Ұлттық статистика бюросының деректері бойынша Қазақстаннан Қырғызстанға 2021 жылғы қаңтар-шілдеде $550 мың жазғы дизель отынына 1,5 мың тонна қысқы дизель отыны ресми түрде ЕАЭО елдеріне экспортталған. Бұл қолданыстағы экспорттауға тыйым салумен байланысты.

Ресейден $16 млн-ға 36,4 мың тонна жазғы дизель отыны және $19,3 млн-ға 44,4 мың тонна қысқы дизель отыны импортталды, бұдан басқа, Қазақстан Ресейден $3,5 млн-ға 6,8 мың арктикалық дизель отынын және $728,1 мың маусымға 1,5 мың дизель отынын әкелді.

Сонымен қатар, жазда Қазақстанның оңтүстігінде Шымкент мұнай өндеу зауыты жөндеуге тоқтаумен байланысты, жанар-жағармай тапшылығы пайда болды. Маусым айында жазғы дизель отыны күрт қымбаттады.