Парламент Мәжілісінің депутаты Екатерина Смышляева азаматтардың жеке құпия ақпараттарының таралып кету мәселесіне қатысты Үкіметке депутаттық сауал жолдады, деп хабарлайды Ulysmedia.kz.
Ірі компаниялар заң талаптарын ескермейді
Депутаттық сауал Қазақстан Республикасы Премьер-министрінің бірінші орынбасары Р.Склярдың атына жолданған.
ОҚИ ОТЫРЫҢЫЗ: Пәктік шуы немесе ҚазҰУ-дағы жанжал саяси салаға қалай ауысты
Кеше БАҚ кеңістігінде азаматтарымыздың жеке деректерін жазуға қатысты тағы бір жанжал шықты. Деректердің таралуы шетелдік ресурстарда анықталды. Бұл ірі компаниялардың заң талаптарын тікелей ескермеуінің тағы бір салдары. Біз оларға құпия ақпараттар қауіпсіз сақталады деген үмітпен сенеміз.
Қазақстандықтардың жеке ақпараттарының сыртқа шығуы туралы жаңалықтарды күн сайын дерлік жаңалықтар ленталарынан табуға болады. Ал бұл азаматтардың орынды наразылығын тудыруда. Оның сапасы мен құпиялылық дәрежесі қалай өзгеріп жатқаны алаңдатады. Егер бұрын мекен жайлар мен телефондар туралы айтатын болсақ, бүгінде медициналық деректер мен банктік ақпараттар, яғни құпия болып табылатын ақпараттар сол схемалар арқылы сыртқа шығып жатыр.
Сонымен қатар еліміздегі ақпаратты қорғаудың заңнамалық базасы халықаралық стандарттарға сәйкес келеді. Тек соңғы екі жылдың ішінде «АМАНАТ» партиясы фракциясының депутаттары реттеуші органмен бірлесіп, жеке деректерді қорғауға бағытталған үш түзету пакетіне бастамашы болды. Бұл құқық қорғау органдарының құзырында, бұл жерде проблемалар бар. Біріншіден, әкімшілік. Бүгінгі таңда дербес деректерді қорғау департаменті 4 бірлік штаты бар Қазақстан Республикасының барлық азаматтарының құқықтарын қорғайды. Сондай-ақ біздің еліміздің аумағында тұратын шетел азаматтары. Бұл – жеке деректердің 20 миллионнан астам субъектісі, – деді депутат.
Уәкілетті медициналық ақпараттың тізімін соңғы рет қашан қайта қарады?
Смышляеваның пікірінше, вокзал, қонақ үй сияқты түрлі ұйымдарда құжаттардың қағаз көшірмелері әлі де жиналады.
Мемлекеттік бақылауды енгізуді ескере отырып, жұмыс көлемі айтарлықтай артады. Сонымен бірге салалық мемлекеттік органдардың өз деректерін, тіпті құпиясын қорғау мәселелеріне қатысуын толыққанды деп атауға болмайды. Бұл күрделі мәселе, өйткені әлсіз әкімшілікпен жақсы заңдар қорғауға кепілдік бермейді, ал олардың болуы тәртіптің қауіпті елесін тудырады. Екіншіден, деректерді қорғау құралдарын енгізу жылдамдығының төмендігі.
Ең жарқын мысал - жеке деректерге қол жеткізуді бақылау қызметі. Бұл азаматтарды және уәкілетті органды біреудің деректерін пайдаланып жатқаны туралы хабардар ететін бағдарлама. Сервис 2 жыл бұрын әзірленді, оған заңды мәртебе берілді. Дегенмен, әзірге оны тек 118 дербес деректер операторы енгізген. Үшіншіден, заңдар қабылданғаннан кейін салалық заңға тәуелді актілерге аудит жүргізілмейді немесе бірден жүргізілмейді. Бұл, әсіресе, қажет емес ақпаратты сұраған кезде дұрыс. Мен мысалдар келтіремін. 13 ақпанда жеке куәліктердің қағаз көшірмелерін жинауға заңнамалық тыйым күшіне енді.
Вокзал немесе қонақ үй сияқты ұйымдардың ережелері қайта қаралды ма? Жоқ, қағаз көшірмелер әлі де барлық жерде жиналады. Студенттердің деректерін бұзудың тағы бір мысалы мынадай сұрақ тудырды: уәкілетті орган жинауға және сақтауға жататын медициналық ақпараттың тізімін соңғы рет қашан бағалады және қайта қарады? Азаматтар аккредиттеу, веб-сайттарға тіркелу және дисконттық карталарға өтініш беру кезінде «бұрын осылай болған» деген қағида бойынша бірнеше парақ бланкі толтырады, – деді мәжілісмен.
Адамдар нашар басқарудан құтылып, ақпараттық қауіпсіздік талаптарын елемейді, өйткені азаматтардың цифрлық құқықтары туралы хабардарлығы әлі де төмен деген Екатерина Смышляева өз ұсынысын білдірді:
- дербес деректерді қорғау жөніндегі уәкілетті органның штаттық деңгейін арттыру немесе оларды бәсекелестік ортада ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету саласындағы аккредиттелген ұйымдарға беру мүмкіндігін қайта бөлу функцияларын қарастыру;
- салалық мемлекеттік органдар заңға тәуелді актілердің аудитін жоғары деңгейдегі заңнамалық актілерге сәйкестендіруді жеделдету
- дербес деректер айналымына және ақпаратты сұрауға қатысты қабылданған талаптарды әкімшілендіруді күшейту;
- мемлекеттік ақпараттық саясат арқылы азаматтарды деректермен жұмыс істеу ережелері туралы хабардар етуді қамтамасыз ету.
Біздің фракция өз тарапымыздан Қазақстан Республикасының заңнамалық актілерін қайта қарау және жеке деректер мен салалық құпияны қорғау және бұзушылықтарға барабар жауапкершілік шаралары бөлігінде өзгерістер енгізу бойынша жұмысты жалғастырады, – деді депутат.