Көлік министрі Марат Қарабаев Qazaq Air әуе компаниясын вьетнамдық SOVICO Group холдингімен жекешелендіру бойынша мәміленің егжей-тегжейлері туралы айтты, деп хабарлайды Ulysmedia.kz.
Министрдің айтқаны
Біз өте жақсы халықаралық ойыншыны тартып жатырмыз – бұл VietJet компаниялар тобы, қазірдің өзінде 184 ұшағы бар, - деді Марат Қарабаев.
Министрдің айтуынша, вьетнамдық компанияның алдында бірнеше міндет бар.
Бірінші міндет – Qazaq Air-тің 38 миллиард көлеміндегі қарызын толық жабу, екінші, ең маңызды міндет – Қазақстанда тіркелетін қосымша 20 ұшақты жеткізу, – деді ол.
Қарабаевтың айтуынша, небәрі бес жылдың ішінде вьетнамдық компания Қазақстанға 50 ұшақ жеткізуді жоспарлап отыр, бұл кем дегенде 5 миллиард инвестицияны құрайды.
Салыстыратын болсақ, бізбен бірге 23 жыл жұмыс істеп келе жатқан «Эйр Астананың» осы уақыт ішінде 50 порты болды, - деді ол.
Министрдің айтуынша, вьетнамдық компаниямен келісім халықаралық ойыншылардың Қазақстанға сенетінін көрсетеді.
Біздің азаматтар үшін не маңызды? Қолжетімділік маңызды. Бәсекелестік күшейіп жатқандықтан, бұл, әрине, әуе билеттерінің құнына әсер етеді, - деді ол.
Қарабаевтың айтуынша, VietJet Air қосымша 4 мың жаңа жұмыс орнын ашады.
Бұл, әрине, жоғары білікті қызметкерлер. Олар өздерінің әуе кемелеріне техникалық қызмет көрсету орталығын дамытуды жоспарлап отыр, - деді ол.
Министр Qazaq Air атауын өзгерту мәселесі инвестордың көзқарасына байланысты екенін атап өтті. Оның айтуынша, әуе компаниясы жаңа халықаралық рейстерді ашады.
Сондай-ақ вьетнамдық инвесторға әуе айлағына қосымша инвестиция салу шартымен олардың әуе кемелері орналасатын Қазақстан Республикасының әуежайларының бірін сенімді басқаруға беру мәселесі де талқылануда.
Біз VietJet Air-пен кеңірек мүмкіндіктерді талқылап жатырмыз, яғни бұл үй әуежай болатын хаб ғана емес, біз оны Қазақстанға жүктерді жеткізу, біздің аумақтан жүктерді жинау орталығы ретінде пайдалануды талқылап жатырмыз. басқа елдер және олардың одан әрі елден тыс тасымалдануы бар, мысалы, бұл Ақтөбе әуежайы болса: Ақтөбеге Қытайдан немесе Вьетнамнан ұшақтар келеді, жүктер қалдырылады/алынады, қосымша жанармай құйылады, содан кейін олар Еуропаға ұшады, - деді Қарабаев.
Министрдің айтуынша, Ақтөбе әуежайына басымдық берілгенімен, компания Түркістан және Қызылорда әуежайларына да қызығушылық танытып отыр.
Қарабаев рейстерді субсидиялау туралы сұраққа да жауап берді.
Біз субсидияларды компанияларға емес, маршруттарға береміз. Qazaq Air немесе SCAT әуе компаниялары қатысады. Әрине, Qazaq Air әуе бағыттарын субсидиялауға және тасымалдауды жүзеге асыруға құқылы болады. Біз үшін маршрут маңызды, мысалы, Астанадан Балқашқа немесе Алматыдан Балқашқа дейін. Біз бұл бағыт бойынша конкурс өткізіп жатырмыз, тек отандық тасымалдаушылар ғана қатысуда, - деді ол.
Qazaq Air
Qazaq Air Қазақстан нарығында 7 пайыздық үлеске ие. Халықаралық бағыттардың ішінде Ресей қалаларына баратын екі ғана бағыт бар. Компанияның бес Bombardier DHC-8 ұшағы бар.
2023 жылдың тамыз айында қор акционерлік қоғам акцияларының 49%-дан 100%-ға дейін сатуға екі кезеңдік ашық конкурс жариялады. 18 тамызда әлеуетті сатып алушылардың болмауына байланысты жарамсыз деп танылды. Одан кейін транзакция сомасы да 10,2 млрд теңгені құрады.
2024 жылдың қаңтарында Qazaq Air акцияларын сату бойынша қайта тендер жарияланды, бірақ әуе компаниясы қайтадан сата алмады.
23 мамырда әуе компаниясын вьетнамдық холдинг жекешелендіріп алғаны белгілі болды.
Кәсіпорынның, Көлік министрінің айтуынша, қарызы бар. Экономист Ғалымжан Айтқазин бұған дейін тасымалдаушының 2021 жылғы 6,5 миллиард теңге таза шығынынан кейін 2022 жылғы таза шығыны 6,6 миллиард теңгені құрағанын жазған болатын.
2024 жылдың 29 ақпанында Qazaq Air әуе компаниясының бірінші қазақстандық басқарма төрағасы Еркін Наурызбаев 2022 жылдың 9 қыркүйегінен бері атқарған қызметінен кетті. Әуе компаниясы басшысының міндетін атқарушы болып Нұрлан Жақыпов тағайындалды, ол да 21 мамырда қызметінен кеткен. Әуе компаниясының директорлар кеңесінің мүшесі Әділбек Өмірәлиев Qazaq Air басқарма төрағасының міндетін атқарушы болды.